Emlékezem Vállalkozás Eladó cégek: miért adják el őket gyakran a 3. évben?

Eladó cégek: miért adják el őket gyakran a 3. évben?

0 Comments


A hazai és nemzetközi piacon is egyre gyakrabban találkozhatunk azzal a jelenséggel, hogy vállalkozások rövid fennállás után, már a harmadik működési évükben megjelennek a piacon, mint eladó cégek. Ez elsőre meglepőnek tűnhet, hiszen a legtöbben hosszú távú építkezésben gondolkodnak, mégis több gazdasági és pszichológiai ok húzódik a háttérben.

Az első évek általában a lelkesedésről, az ötlet megvalósításáról és a piacra lépés izgalmáról szólnak. Az alapítók sokszor még nem gondolnak arra, hogy később megváljanak cégüktől. Ám a harmadik év környékére a kezdeti lendület gyakran alábbhagy, és előtérbe kerülnek a kihívások: növekvő költségek, adózási terhek, adminisztráció, illetve a versenytársakhoz való alkalmazkodás.

Ekkor derül ki igazán, hogy a vállalkozás képes-e stabilan működni, vagy folyamatosan új forrásokra van szüksége. Sok esetben a tulajdonosok úgy érzik, hogy a növekedéshez már nem elég a saját erőforrásuk, ezért inkább eladás mellett döntenek. A harmadik év tehát vízválasztó: az üzleti modell ekkorra bizonyítja életképességét, és ha a tulajdonos nem látja biztosítottnak a jövőt, inkább keres vevőt.

A befektetők oldaláról nézve szintén vonzóak lehetnek a 3 éve működő eladó cégek. Egy ilyen vállalkozás már túl van a kezdeti bizonytalanságokon, rendelkezik múltbeli adatokkal, ügyfélkörrel, és a pénzügyi kimutatások alapján reálisan értékelhető. Így kisebb a kockázat, mint egy frissen alapított cégnél.

Nem véletlen, hogy a harmadik évben gyakrabban tűnnek fel eladó cégek a piacon. Ez az időszak egyfajta mérföldkő, amikor eldől, hogy a vállalkozás hosszú távon életképes lesz, vagy inkább más, tőkeerősebb kézben folytatja tovább a működését.

Leave a Reply