Az épületdekoráció jelentősége túlmutat a puszta esztétikai megjelenésen. A jól megtervezett és kivitelezett külső és belső dekoráció szerves részét képezi a vállalati arculatnak, hozzájárul a cég üzenetének közvetítéséhez, ezzel pedig a márkaépítéshez. Az épület külső dekorálása fontos lehet akár a versenyképesség megőrzésében is, mivel közvetlen hatással van a cégről alkotott képre. Az épület külső megjelenése már a belépés előtt (sőt belépés nélkül is) befolyásolhatja az emberek véleményét. Persze nem minden cég engedhet meg magának kacsalábon forgó palotát, akár irodáról, akár üzlethelyiségről van szó. De szinte bármilyen épületet barátságossá lehet tenni és a magunk képére átformálni jól átgondolt dekorációval. Az épületdekoráció fogalomkörébe igen sok dolog beletartozik. Olyan elemekből állhat, mint például a cég logója, színes homlokzatok, feliratok, dekoratív, célzott világítás vagy éppen szép zöld növények elhelyezése a bejáratnál. Ezek mind alkalmasak arra, hogy az épület egységes és kellően vonzó arculatot kapjon.
Az épület dekorációja kiváló eszköz a vállalat márkájának erősítésére. A cég logójának, színpalettájának, különböző vizuális elemeinek megjelenítése az épület homlokzatán és a bejáratán nem csak azt a célt szolgálja, hogy a látogatók megtalálják a keresett épületet és a megfelelő bejáratot. Kulcsfontosságú szerepe van a vállalati arculatépítésben, a márka kommunikációjában és az első benyomások kialakításában. Az épület dekorációja tehát nemcsak esztétikai kérdés, bár vitathatatlanul az is, ezért nem érdemes elhanyagolni. Fontos marketingeszköz is, ami hosszú távon hozzá tesz a cég vagy üzlet sikeréhez, ezért a marketing jellegű épületdekorációra is érdemes figyelmet fordítani.