Az online jelenlét ma már elengedhetetlen a márkaismertség növelésében, ezért a hatékony online grafikák tervezése kulcsfontosságú a cégek számára. A jó vizuális tartalom kellően figyelemfelkeltő, könnyen fogyasztható, és rövid idő alatt képes közvetíteni az üzenetet.
Mielőtt nekilátnánk a grafikák tervezésének, fontos tisztázni, hogy mi is a cél és a pontos üzenet, amit át szeretnénk adni. Promóciós célú grafikát készítünk, terméket mutatunk be, vagy esetleg információt osztunk meg? Az is fontos, hogy kikhez szólunk. A célközönség ismerete segít abban, hogy a grafikai stílust, a színeket és a dizájnt az ő igényeikhez igazítsuk. Sőt az üzenet megfogalmazásának módját is érdemes ehhez igazítani.
Az elsődleges üzenetet (például egy új termék vagy akció) helyezzük központi pozícióba és adjunk neki nagyobb betűméretet vagy feltűnőbb színt. Használjunk különböző betűméreteket és -stílusokat a főcímek, alcímek és törzsszöveg között. Az egyszerű ikonok vagy képek is nagyon hatékony eszközök az információk kiemelésére. Fontos, hogy tartsuk meg és használjuk a cég arculatának színeit, hogy az online grafikák harmóniában legyenek a márkával. Ez segíti a cég vagy márka azonnali beazonosítását, felismerését. Ha esetleg még nincs profi céges arculatunk, akkor ne habozzunk, terveztessük meg egy erre szakosodott céggel, mert ez alapvető fontosságú a cég láthatósága és online sikere szempontjából.
Mindig válasszunk jól olvasható betűtípusokat, különösen a mobileszközökön történő megjelenítéshez. Kisebb képernyőkön a túl sok részlet zavaró lehet, ezért érdemes egyszerűbb dizájnt választani. Minimalizáljuk a szöveget, szorítkozzunk a lényegre. Bizony itt is érvényes a klasszikus elv, miszerint „a kevesebb néha több”. Mindig jó minőségű képeket használjunk, mert a vizuális tartalom gyakran előbb megragadja a figyelmet, mint a szöveges. (Ráadásul egy kép néha többet mond ezer szónál, hogy egy másik klasszikus mondást is idézzünk. Ugyanakkor optimalizáljuk a grafikák méretét, mert ez javítja a betöltési időt, ami kritikus szempont a felhasználói élményben. A képek és illusztrációk legyenek relevánsak, támogassák az üzenetet. Ha a fenti szempontokat betartjuk, biztosak lehetünk abban, hogy megtérül az online jelenlétbe fektetett munka és energia.